39: Planinski dom v Gorah – Planinski dom na Kumu

Planinski dom Gore
Planinski dom Gore

Dolžina: 

Vzpon: 

Spust:

Trajanje: 4-5 ur.

Kondicijska zahtevnost:,  Zelo zahtevna.

Tehnična zahtevnost:, Srednje zahtevna. Etapa je sestavljena iz kratkega spusta [doS5] in napornega vzpona [do V6] na zasavski Triglav – Kum.

Prevoznost: Trasa je prevozna v  mokrem in v suhem vremenu.

Podlaga:: Makadam, asfalt, kolovoz, vlaka, steza.

Markiranost trase:  Da.

Od doma v Gorah se spustimo po asfaltni cesti z lepim razgledom na dolino Save rahlo navzdol v smeri Kopitnika, kmalu pa se cesta začne blago vzpenjati in po dveh kilometrih iz asfaltne ceste zavijemo desno na makadam [planinske oznake za Širje]. Po makadamski cesti peljemo še dvesto metrov do zadnje hiše, nato pa se cesta spremeni v kolovoz in prevesi v spust [sledimo planinskim oznakam] do zaselka Brvar. Tu se odpre čudovit pogled čez sotesko Save na pogorje Kuma in Čimerno, kjer se bomo čez kašni dve uri vzpenjali proti zaključku etape. Iz zaselka nas makadamska cesta ponovno vodi navzdol in čez slab kilometer pred seboj uzremo lepo planoto Širje. Nadaljujemo spust po strmi asfaltni cesti v smeri Zidanega Mosta. Malo pred Zidanim mostom pripeljemo na glavno cesto in zavijemo desno navzdol do zapornice, na drugi strani železniške proge pa že zagledamo prav posebno prevozno sredstvo za prečenje Save – Cicko. Na pobudo turnih kolesarjev PZS so na Cicko pritrdili tudi posebne kavlje za prevoz kolesa.

Ko je avantura s Cicko za nami, se po stari in ozki cesti tik ob Savi peljemo mimo Zidanega Mosta v Radeče, do koder imamo dobre 3 km. V centru Radeč zapeljemo na Titovo ulico v smeri doline Sopote in peljemo do smerokaza za Prnovše, ki nas usmeri desno po asfaltni cesti z lepimi razgledi strmo navzgor do odcepa za Svinjski rt. Od tod naprej je vzpon zmernejši, saj smo dosegli vršnji del planote, ki se počasi a vztrajno dviga proti najvišjemu vrhu – Kumu. Pot nam občasno postreže z lepimi razgledi onstran soteske Save in na jug po gričevnati Dolenjski. Počasi se vzpenjamo po asfaltni cesti skozi vas Čimerno v smeri Župe. Ko se cesta prevesi navzdol, moramo biti pozorni, da na tekočem spustu ne zgrešimo odcepa za vas Podkraj. Skozi vas se vzpenjamo naravnost navzgor, za vasjo se asfaltna podlaga konča in začne makadamska cesta kateri sledimo približno kilometer navzgor v gozd, tam pa poiščemo planinske oznake za Kum, katerim sledimo strmo navzgor skozi gozd do glavne ceste Trbovlje – Kum. Do vrha imamo še slaba dva kilometra vzpona. Planinski dom na Kumu je kolesarjem prijazna postojanka, pred kočo so številna stojala za kolesa, orodje za popravilo, tlačilka zraka

Kontrolne točke:

108 Planinski dom v Gorah, Gore 42, 1431 Dol pri Hhrastniku, v koči

109 Planinski dom na Kumu, Ključevica 19, 1423 Dobovec, v koči

Prenočišča:

Okrepčevalnice:

 

Trgovine:

Radeče.

Znamenitosti:

Cicka.

Kolesarski servisi:

Ni.

Polnilnice za e-kolesa:

Ni

Informacije o prevozu koles z vlakom: tukaj >>

Vozni redi in nakup vozovnic. Železniška postaja je v Trbovljah, Hrastniku in Zidanem Mostu.

Kum
Kum

5 comments on “39: Planinski dom v Gorah – Planinski dom na Kumu

  1. Cicka bi lahko bila problematična za solo kolesarje ali za električarje, sploh šibkejši spol.
    Kavelj je prestavljen in ni več s strani ampak na zadnji stranici, za obešanje na prednje kolo (kot na gondolah).Montiran je precej visoko in kakšna ženska e-bika ne bo dvignila gor (videno na gondoli).
    Druga stvar je pa – kako solo kolesar pride čez ? K sebi jo potegneš s kolesom na obali, pri najboljši volji pa nisem našel načina kako bi se sam spravil čez.Jeklenica znotraj je pokrita in nikjer kakšnega pogonskega kolesa v kabini.
    Mogoče kdo od domačinov pozna delovanje pa razloži – da se kdo od solistov ne zapelje na sredo Save in potem kliče na pomoč 🙂

    • Pozdravljen,

      hvala za opozorilo! Cicko bomo preverili in na tem mestu pustili obvestilo o statusu. Ko smo jo “dodelali” za prevoz koles, električna kolesa še niso bila tako razširjena.
      Sicer pa je za primer samostojnega prečenja na zunanji strani vlečna jeklenica [skozi okno].

      Lep pozdrav, Franci

  2. Skozi okno se lepo potegneš s pomočjo dodatne jeklenice, ki ima na obeh straneh, kjer je malo “klanca” tudi dodatno izboljšan oprijem. Je pa res veliko bolj udobno, če te kdo z ene ali druge strani obale potegne…
    Pomislek za šibkejši spol je pa upravičen, sem zadnjič imel dodatni vožnji samo zato, da sem ji kolo snel s kljuke.

  3. Ja, ta dodatna jeklenica je res tam, ampak, ko sva prišla in je cicka stala na sredini, je jeklenica visela vsaj meter pod kabino. Ali so sicer kakšna vodila pa da se je snela, ne vem.Če ti pa po kakšni nerodnosti zdrsne iz rok, potem je pa solist najbrž v težavah ? Če sta dva težav ni.

  4. Stanje cicke 24.6.2021 – povzeto z nekega drugega foruma:
    “Cicka čez reko Savo, za prevoz oseb (planinci, pohodniki) na relaciji Zidani most – Podkraj (Škratova dolina – Kum), je zaradi poškodb iz varnostnih razlogov priklenjena na sidrišče in tako nevozna. Planinci in pohodniki, za pot na Kum boste morali izbrati drug pristop. Hvala za razumevanje. Prosim za deljenje obvestila.”

    Lp,
    Blaž

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *