15: Koča na Kokoši – Piran

Vzpon:

Spust:

Trajanje: 5 – 6 ur.

Kondicijska zahtevnost: Srednje zahtevna.

Tehnična zahtevnost:, Manj zahtevna,

Prevoznost: Trasa je prevozna celo leto. Na kraški planoti je lahko občasno moteča le močna burja.

Podlaga:: Makadam, asfalt, kolovoz.

Markiranost trase:  Da.

OBVESTILO!

Obalno planinsko društvo Koper obvešča, da je zaradi gradnje dostopnih cest za drugi tir del poti med Stepani in Tinjanom zaprt. Ker bo zapora trajala dlje časa, so uredili in označili začasno obhodno traso po obstoječih poteh v bližini. Več>>

S Kokoši nadaljujemo v jugovzhodni smeri in se po gozdni cesti spuščamo proti ruševinam cerkve sv. Tomaža nad Vrhpoljem. Drugi del spusta do Krvavega Potoka nas vodi po makadamski poti prek slikovitih pašnikov, poraščenih z rujem. Prečkamo glavno cesto Trst-Reka in se skozi vas Mihele priključimo na traso nekdanje železniške proge, ki je Trst skozi dolino Glinščice povezovala s Kozino. V rahlem vzponu ji sledimo vse do glavne asfaltne ceste tik pod Kozino, ki pa jo takoj zapustimo in se usmerimo navzdol do Klanca. Skozi slikovito vas Ocizlo nadaljujemo po gozdni poti do globeli z označenimi kraškimi jamami, ki si jih velja pobliže ogledati. Zadnji del tega odseka nas prek prostranih gmajn pripelje do gradu Socerb.

Z razgledne ploščadi pri gradu Socerb (kontrolna točka STKP) se po pešpoti (SPP) spustimo skozi vas do asfaltne ceste. Po njej desno in po 50 m levo navzdol do slovensko-italijanske meje na robu vasi Prebeneg. Pri mejnem kamnu SPP zavije tik ob mejni črti levo strmo navzdol. STKP pa nadaljuje spust v isti smeri v vas, nato pa v loku proti levi mimo cerkve na kolovozno pot, ki se spušča v dolino Osapske reke. Dobrih 100 m od zadnjih hiš jo STKP zapusti in se po stezi levo vrne na slovensko ozemlje. Po slabi gozdni cesti skozi borov gozd se spusti do potoka, ga prečka in na naslednjem razpotju zavije desno navzdol do asfalta v zaselku Mlinarji. Po njem desno in po 220 m levo na kolovoz do vasi Osp. Pod mogočno steno, meko športnih plezalcev, se mimo gasilskega doma spusti do asfalta. Zavijemo levo proti Gabrovici in po 400 m spet levo mimo udornice in plezališča Mišja peč v zmernem vzponu dosežemo vas Gabrovico. Pod viaduktom se STKP dvigne do dostopne ceste avtocestnega priključka Črni kal, jo prečka, nato pa zavije desno in se po kolovozu ob njej zmerno vzpenja do odcepa za Stepane. Tu se oprime asfalta servisne ceste, prečka avtocesto, nato pa se po kolovozu nekoliko bolj strmo dvigne do razglednega Tinjana. Tu je na voljo žig kontrolne točke. Sledi spust v smeri Škofij in oster zavoj levo do zaselka Kolombar, od koder se naša pot po kolovozu spusti v Dekane. Nato prečka regionalno cesto in železnico in se na koncu nadvoza usmeri desno skozi zaselek Mihati do rekreacijske poti »Zdravja in prijateljstva-Parenzane (oznaka D8). Ko dosežemo reko Rižano, nas na drugi strani mostu pričaka prijeten prostor za oddih ali okrepčilo v gostinskem objektu. Nato pa skozi Bertoke in ob robu Škocjanskega zatoka do avtobusne in železniške postaje v Kopru. Z vožnjo nadaljujemo po kolesarski stezi levo v avtocestni podvoz in preko krožnega križišča do semaforiziranega križišča na Šmarski cesti. Tu zavijemo levo mimo trgovskega centra do bencinskega servisa OMW, nato desno in takoj levo čez cesto in mimo oranžnega bloka nasproti parkirne hiše precej strmo navzgor. Mimo blokov in stanovanjskih hiš se povzpnemo na razgledno sleme do vasi Gažon, kjer srečamo rdeče-rumene markacije poti E6, ki nas bodo spremljale do Jagodja nad Izolo. Precejšen napor je poplačan z obširnim razgledom na vse strani, vse do Dolomitov, Julijskih in Karnijskih Alp. Sledi prijetna in razgledna vožnja proti zahodu nad Semedelo do planote Segadici, kjer se odpre imeniten pogled na Izolo in celotno Slovensko obalo. Po njenem robu nas kolovoz popelje spet na asfaltni trak do Baredov. Ko cesta zavije navzdol proti Izoli, zavijemo levo na vodoravno makadamsko cesto, ki nas na robu obsežnih vinogradov in oljčnikov pripelje do vznožja Šareda. Na spoju z asfaltom zavijemo desno navzdol na regionalno cesto Izola-Korte. Po 50 m vzpona se desno odcepi ozka asfaltna pot, ki se po Malijskem hribu spušča proti Jagodju. Po dveh ostrih ovinkih se strm spust konča na spoju z asfaltno potjo, ki se iz doline vzpne do krožnega križišča na regionalni cesti nad Jagodjem. Zavijemo po njej desno in po 70 m spet levo navzdol na rekreacijsko kolesarsko pot Parenzano. Pred zaporo za vozila jo zapustimo in zavijemo desno na kolovoz, ki se strmo vzpne do ozke asfaltne poti. Ta nas pripelje na širšo cesto, krenemo desno mimo cerkvice na križišče z regionalno cesto. Prečimo ga naravnost v smeri Izole, ko pa cesta po 100 m zavije desno navzdol, se usmerimo levo proti hotelskemu kompleksu Belvedere. Vstopamo v Krajinski park Strunjan, prosim upoštevajte naravovarstvene omejitve.  Nadaljujemo do roba planote rta Ronek in nato zavijemo levo navzdol v Strunjan. Mimo hotela Laguna se zapeljemo do termalnega kompleksa Krka (žig).

Pot nato vodi preko parkirišča mimo gostišča Lambada do mostu pri pristanišču in Solinarskem muzeju kjer je na voljo prikaz tradicionalnega načina pridobivanja soli. Pozor, od tod naprej vožnja s kolesom  ni dovoljena, naslednjih 300 metrov po nasipu Strunjanskih solin moramo iti peš ob kolesu! Na drugem bregu zaliva se po ovinkasti cesti dvignemo nad hotelski kompleks Salinera. Ko se odpre pogled proti Piranu zavijemo desno navzdol nad Pacug in po granitnih kockah strmo navzdol  v Fijeso. Na levi nas pozdravi zanimivo sladkovodno jezero, ki ga le ozek nasip loči od morja. Naša pot se pod strmim klifom tik ob morju rahlo dviga in ob izjemnih pogledih na Tržaški zaliv in gore v daljavi doseže Piran. Pod znamenito cerkvijo sv. Jurija se spustimo na Tartinijev trg in skočimo po žig kontrolne točke v hotel Piran.

Kontrolne točke:

41 Koča na Kokoši, Lokev 300, 6219 Lokev, v skrinjici na zunanjosti koče

42 Socerb, Socerb 7, 6275 Črni Kal, na grajskem zidu poleg žiga SPP, vzidan žig

43 Tinjan, Tinjan 45A, 6281 Škofije, v skrinjici na zidu pred cerkvijo Sv. Mihaela

44 Strunjan, Strunjan 148, 6320 Portorož, na recepciji hotela Svoboda

45 Piran, Stjenkova ulica 1, 6330 Piran, na recepciji hotela Piran

Prenočišča:

Okrepčevalnice:

Trgovine:

Dekani, Bertoki, Koper,  Piran.

Znamenitosti:

Kolesarski servisi:

Polnilnice za e-kolesa:

Ni.

Informacije o prevozu koles z vlakom: tukaj >>

Vozni redi in nakup vozovnic. Železniška postaja je v Kozini in v Kopru.

Informacije o prevozu koles z vlakom/javnim prevozom: tukaj >>

5 comments on “15: Koča na Kokoši – Piran

1. Trenutno se na trasi nahajata dve gradbišči (prvo mislim, da pri Krvavem potoku – urejen obvoz, drugo pred vzponom na Tinjan). Sam sem se prepeljal čez obe gradbišči, imejete pa to v mislih, da vas ne preseneti delovna zapora 🙂

2. Vzpon iz Dekanov na Tinjan je zelo lepo označen in markiran, vse pohvale. Na vrhu pri cerkvi sta oba žiga, STKP in SPP, oba v dobrem stanju. S Tinjana proti Črnemu Kalu je nekaj zmede zaradi vmesnega gradbišča, ampak se da priti čez. V primeru nejasnosti pomagajo zelo prijazni domačini. 🙂

3. S popravljenim gpx sva z Andrejo odpeljala turo Golaki – koča na Trstelju. Potek markiranega vzpona na Trstelj in gpx nista usklajena. Komentiram tukaj, ker pri omenjeni turi komentiranje še vedno ni možno.