S traso Cerkno Idrija dokončno zapuščamo Julijske alpe. Klancev pa nikakor ne bo zmanjkalo. Po kolesarjenju prek razgibanega in pisanega gričevja se bomo spet sešli z reko Idrijco. Konec dneva pa se bomo povzpeli do koče na Hleviški planini. Ta tura ima sicer precej asfalta, a nam ponuja prelepe poglede na domačije in zaselke posejane vse povsod.

Dan se začne s klancem, priporočljivo je krajše ogrevanje pred resnim začetkom vzpona. Cerkno zapustimo po glavni cesti, ki se vzpenja proti Kladju. Pri prvi 180 stopinjski serpentini zapustimo glavno cesto in desno sledimo lepi makadamski gozdni cesti. Po slabih dveh kilometrih na križišču zavijemo levo in kasneje ponovno naletimo na glavno cesto po kateri kolesarimo do vasice Kladje na prelazu. Nadaljujemo desno, po cesti, ki se vzpne mimo Cerkljanskega vrha, pod južna pobočja Bevkovega vrha. Tu dosežemo  najvišjo točko ture. Sledimo povezavam , ki se spuščajo in hkrati prečijo pobočja do razgledišča nad vasico Jazne. Pazimo, da nas ne zavedejo odcepi, ki vodijo v dolino. Nad vasico zavijemo levo proti vzhodu in kmalu za kmetijo Lanišar naletimo na cesto Sovodenj – Mrzli vrh, Sivka. Tu obrnemo desno in ob potoku Javorščica ponovno zagrizemo v najprej zložen klanec, ki pa se ves čas rahlo stopnjuje in ne odneha dokler ne dosežemo koče na Mrzleku (žig v skrinjici).  Če prej ne, je tu ali malo dalje nekje med Sivko in Mrzlim  vrhom primeren kraj za počitek in oddih.  Ko se pripeljemo mimo Sivke nazaj na južna primorska pobočja, nas čaka spust do Spodnje Idrije. Do odcepa za Žiri se peljemo kar po glavni cesti, le tu pa nam most pomaga preskočiti na desni breg Idrijce. Do Idrije, starodavnega rudniškega mesta, središča deleže čipk in žlikrofov ni več daleč. V mestu lahko, pred zaključnim vzponom ture, poizkusimo lokalne specialitete in se ohladimo in spočijemo v rudniških rovih. V Idriji poiščemo cesto za Vojsko. Le ta se vzpenja najprej po desnem bregu potoka. Ko cesta prečka potok, pa kmalu zavijemo levo na kolovoz po kateremu se vzpnemo do koče na Hleviški planini (žig v skrinjici).

Ponudba

Znamenitosti ob poti

Prireditve na poti

Informacije o prevozu koles z vlakom/javnim prevozom: tukaj >>

Kolesarska tura je pogojno primerna za dostop z vlakom, le pod pogojem, da planiramo več dnevno turo katero začnemo na Mostu na Soči, zaključimo pa po želji. V primeru, da turo izbiramo kot eno dnevno jo lahko kombiniramo z Bevkovim krogom ali povratkom v Cerkno s Sivke prek Jazen, Otaleža in Želina ali po spustu v dolino ob levem bregu reke Idrijce.

4 comments on “11: Cerkno – Koča na Hleviški planini Cerkno - Koča na Mrzlem vrhu - Idrija - Koča na Hleviški planini

1. Spust proti Spodnji Idriji poteka čez zasebno zemljišče, dotični je bil pa vse prej kot navdušen nad mojo vožnjo po njem, ker ga doslej “ni nihče nič vprašal o tem”. Ni dobro, da brez potrebe nastajajo konflikti…

2. Ko pridete v zaselek Pustota lahko zavijete levo v ulico pod brezami, pot vas pripelje na cesto Žiri – Idrija, po 1km spusta se priključite na kolesarsko pot. Tako se izognete glavni cesti Sp. Idrija – Idrija, ki je dosti bolj prometna.

3. Sem se včeraj peljal 11. etapo,Če ne bi imel opisa človek sploh ne ve da tukaj trasa poteka ,tudi ene oznake nisem videl.Sem bil pa mesec nazaj S Trojan na Čemšeniško planino,Mrzlico do Kuma tam je pa res zgledno označeno.Ne vem zakj so take razlike ali je to odvisno od planinskega društva ki pokriva ta teren.